Înțelegerea emoțiilor negative

Emoțiile negative au un scop important. Înțelegerea emoțiilor negative vă poate ajuta să vă vindecați de experiențele dureroase. Emoțiile negative sunt o parte a vieții, dar de ce sunt ele importante? Nimeni nu vrea să se simtă trist, singur, supărat, anxios, îngrijorat sau înspăimântător. Adesea, oamenii nu înțeleg scopul emoțiilor pe care le percep ca fiind rele și doresc să se întoarcă la senzațae de bine. Problema cu etichetarea emoțiilor noastre ca fiind bune sau rele este că putem presupune că emoțiile noastre negative nu servesc unui anumit scop, sunt pur și simplu nefolositoare și ar trebui evitate cu orice preț. Adevărul este că emoțiile noastre negative au lecții de viață pozitive pentru noi dacă știm cum să le gestionăm în mod corespunzător.

Revizuiți-vă credințele despre emoțiile negative

Toate emoțiile ne oferă informații utile. În loc să le etichetați ca fiind bune sau rele, ar trebui să vă gândiți la emoții negative ca la emoții de supraviețuire, emoții pozitive și ca emoții de îmbogățire. Emoțiile de supraviețuire precum furia, teama și tristețea ne ajută să evaluăm siguranța din mediul nostru. Baza biologică a acestor emoții este de a ne ține în viață. Emoțiile de îmbogățire, cum ar fi bucuria, dragostea și fericirea, ne fac viața.

Ele ne spun când suntem în siguranță, întăresc comportamentul pozitiv și ne ajută să ne conectăm la ceilalți.

Durerile emoționale indică același răspuns de învățare în creier ca și durerea fizică. De exemplu, „mi-am tăiat o dată mâna rău în timp ce tăiam legume și de atunci am fost mult mai precaut când foloseam un cuțit.” Durerea mea fizică m-a învățat o lecție despre cum să mă păstrez în siguranță.

De asemena, durerea moțională este și ea constructivă. „Am fost odată într-o relație în care am ignorat steagurile roșii, deoarece prietenul meu avea câteva calități mari. În cele din urmă, el m-a înșelat și mi-a rupt inima.” Durerea din acea suferință m-a învățat importanța ascultării intuiției mele și să nu mai ignor semnele niciodată.

Utilizați emoțiile dvs. de supraviețuire pentru auto-creștere

Este util să vă recunoașteți emoțiile negative cu declarații de sine, cum ar fi: „Acest lucru este dureros. Sunt așa [inserați aici emoția dureroasă.] Este natural și potrivit pentru mine să mă simt în acest fel”.

Aveți grijă să luați aveți mesaj de supraviețuire sănătos, dacă mesajul pe care l-ați primit de la inima a fost: „Nu voi mai avea încredere în cineva”, nu ar fi un mesaj util. În schimb, mesajul pe care l-ați putea adopta este „de acum încolo o să am mai multă încredere în intuiția mea”. Mi-am spus: „Data viitoare când cred că cineva este necinstit cu mine, nu o să o ignor, am încredere în instinctul meu”.

În cele din urmă, încercați să aveți recunoștință pentru emoția negativă. Ea servește unui scop, deci nu vreți să o respingeți. Alegeți să vedeți durerea ca ajutor în bunăstarea voastră generală.