4 tipuri de comunicare și cum să le stăpâniți pe fiecare dintre ele

Mulți oameni pot face conversație cu oricine, dar asta nu înseamnă că folosesc o formă sănătoasă de comunicare. Unele tipuri de comunicare nu funcționează la fel de bine ca și altele și de aceea trebuie să învățăm cum să stăpânim cuvintele, frazele și atitudinile corecte pentru a avea succes în viață.

Care sunt tipurile de comunicare?
Capacitatea de a comunica în mod eficient este o artă. Începem cu nimic și apoi continuăm să transferăm cunoștințele și sentimentele către altul.

În primul rând, există două forme principale de comunicare, sau mai degrabă categorii. Un tip se bazează pe canale diferite, iar celălalt se bazează pe scop și stil.

Iată tipurile de bază de comunicare:
Comunicare verbală
Comunicare non-verbală
Comunicare vizuală
Comunicare scrisă
Comunicare formală
Comunicarea informală

Să vorbim despre toate aceste tipuri în detaliu și să discutăm și despre modul în care le putem stăpâni.

1. Comunicarea verbală
Unul dintre cele mai de bază tipuri de comunicare reală este forma verbală. Comunicarea verbală este simplă și directă, iar majoritatea oamenilor preferă această metodă. De ce? Deoarece comunicarea verbală vă permite să obțineți punctul dvs. de vedere rapid și cu mai puține neînțelegeri.

Cum să stăpânești comunicarea verbală?
Există câteva moduri în care vă puteți stăpâni cuvintele. Amintiți-vă, există o mare putere în spatele a ceea ce spuneți. Deci, hai să practicăm câteva moduri de a controla ceea ce spuneți:

În funcție de cu cine vorbiți, veți dori să vă ajustați vocabularul. Acest lucru se datorează faptului că oamenii doresc să se simtă confortabil în jurul tău. Dacă simți că vorbești cu un grup mai intelectual de oameni, poți folosi un vocabular extins. Dacă sunteți într-un grup de persoane mai puțin educate, trebuie să utilizați vocabularul de bază.

2. Comunicarea non-verbală
Formele non-verbale de comunicare sunt, de asemenea, considerate interpersonale. Acestea sunt văzute ca limbajul corpului, practic. Este vorba despre ce aparență oferi când intri într-o încăpere sau cum stai pe scaun în timpul unei întâlniri.

Cum să stăpânești comunicarea non-verbală?
După cum am menționat mai sus, felul în care mergi spune multe despre ceea ce comunici. Mergând în poziție verticală și cu capul în sus transmite încredere în timp ce mersul greoi, timid, spune că nu sunteți sigur pe voi.
Efectuarea contactului vizual transmite onestitate și, de asemenea, permite celeilalte persoane să știe că ceea ce spun ei este important.

3. Comunicarea vizuală
Dacă înțelegeți cum sunt folosite ajutoarele vizuale în prezentări, atunci veți înțelege acest transfer de mesaje. Utilizarea comunicării vizuale este văzută în reprezentările video ale produselor și chiar în broșuri.

Comunicarea vizuală poate fi de asemenea văzută în setări informale, cum ar fi între prieteni. Este o modalitate rapidă de a înțelege diferite situații.

Cum să stăpânești comunicarea vizuală?
Practic, cea mai bună modalitate de a stăpâni comunicarea vizuală este de a crea o imagine clară și concisă a ideii dvs. Indiferent dacă încercați să vindeți un produs sau un serviciu, vizualizarea este atractivă pentru ochi și creează dorința de a afla mai multe.
O altă modalitate de a stăpâni comunicarea vizuală este de a asocia cu succes comunicarea non-verbală și verbală. Amintiți-vă că modul în care vorbiți și cum apăreți va crește interesul pentru imaginea pe care doriți să o împărtășiți.

4. Comunicare scrisă
La comunicarea scrisă, există două subtipuri. Una este formală, iar cealaltă este informală.

Comunicare formală
La comunicarea formală, puteți vedea utilizarea e-mailurilor profesionale, a notițelor și a rapoartelor. Această formă de comunicare trebuie luată în serios și trebuie să se acționeze imediat.

Cum să stăpâniți comunicarea formală?
Aici este vorba despre structură, gramatică și ton. De obicei, vă luați mai mult în serios atunci când e-mailurile și rapoartele sunt construite în mod corespunzător.
Atunci când un răspuns important trebuie trimis în timp util, NU trebuie să întârziați cu un răspuns!
Înțelege persoana cu care vorbești și dă-ți seama dacă apreciază un ton profesionist sau unul ocazional. Unii oameni răspund mai bine la cuvintele profesionale în e-mailuri, în timp ce alții preferă o comunicare prietenoasă.

Comunicarea informală
Prin comunicarea informală, aceasta înseamnă trimiterea de mesaje prin intermediul platformelor social media.

Deși întreprinderile pot folosi și acest mod de comunicare, mulți alții pot trimite declarații pline de umor și memento-uri rapide cu aceste instrumente. Da, în anumite privințe, acesta este un tip de transfer care nu oferă întotdeauna reputație, dar de multe ori distractiv.

Cum să stăpâniți comunicarea informală?

Când vine vorba de comunicarea informală, cum ar fi comunicarea cu prietenii sau familia, nu există niciun set de reguli întemeiate. Majoritatea prietenilor și familiei doresc să fie tratați cu un anumit respect atunci când li se vorbește, chiar și prin intermediul rețelelor sociale.

Atunci când comunicați informal, trebuie să înțelegeți, de asemenea, cu cine vorbiți astfel. Nu folosiți calomnia, rasismul, sexismul sau insultele atunci când postați comentarii pe social media. Acest lucru este dureros și este considerat agresiune.

Fără comunicare, pierdem o mare credibilitate în acțiunile și înfățișarea noastră. Deci, în primul rând, să învățăm diferitele tipuri de comunicări de succes și apoi să învățăm să le stăpânim.